torsdag 1 januari 2009

Tillbaks igen!
















Så var man tillbaks i Tokyo. Jag tänkte att jag ska försöka dela upp det här återberättandet om vad jag har gjort den senaste tiden i flera delar så det inte blir en så stor klump att läsa och lättare för mig att skriva. Speciellt med tanke på att jag är förnärvarande rejält bakfull och trött så jag skriver bara en del ikväll.





På lördagen den 20:e drog jag på mig tjock med kläder eftersom det tydligen skulle vara kallt i Sapporo men eftersom det fortfarande var rejält varmt i Tokyo med gassande solsken så var jag genom svettig innan jag kom till flygplatsen. När jag väl landade i Sapporo var det heller ingen snö där men väl kallt, strilande regn. Lite smått besviken tog jag mig till hotellet och slocknade där. Dan efteråt började det däremot snöa och sen var det vitt överallt under resten av min tid där. Då hade jag dessutom flyttat in hos Masae och hennes man för att fira jul med dem. Masae är en gammal vän till min bror Martin och jag brukar hälsa på hos henne och hennes familj när jag är i Sapporo. Fast det här var första gången som jag bodde hos dem under hela tiden jag var i Sapporo.





Som ni kan se på bilderna så vart det snart en rejäl vinter med snö och is. Den första bilden är på deras hus och de andra tog jag när promenerade i grannskapet.





Jag tror jag slutar där för ikväll så jag kan få lite sömn innan jag fortsätter imorgon.

1 kommentar:

Unknown sa...

Det ser väldigt kallt ut på dina bilder.
Eftersom jag hatar vintern så har jag åkt på semester till varma Pattaya i Thailand.
Hälsningar från Magnus!