onsdag 21 januari 2009

Januari, suck.


Det är grått och regnigt utanför, jag läntar till sol och värme och mina pengar är mindre värda än nånsin. Inte undra på att jag är smått deppad. Lite kul hade jag i alla fall igår när jag och Honda, killen på som jobbar på modellagenturen jag gick med i i fredags, tog lite foton av mig. Naturligtvis glömde jag helt bort att be honom ta ett foto med min kamera, jag ska se om jag kan fixa nån av bilderna senare. Därför får ni hålla till godo med en bild på ett hus i Shinjuku med en rätt intressant fasad. Det var rätt kul att prata med honom för han pratar flytande engelska och har varit i sverige tre gånger. Senaste gången bodde han tydligen alldeles i närheten av mig, snacka om tillfällighet.

Just nu gör jag inte så mycket annat än pluggar och väntar på våren, samtidigt som jag försöker låta bli att tänka på pengaläget. Jag ville inte börja gnälla på den här bloggen om hur illa det är igen och det tror jag inte ni vill heller. Jag får helt enkelt leva snålt och vänta och hoppas. Vem vet, nån kanske är intresserad av att betala för bilder med mig på. Det är åtta månader kvar och allt kan hända.

Inga kommentarer: