fredag 2 januari 2009

Årets besök på mount Moiwa.





























Alldeles intill Sapporo finns ett litet berg på ca. 600 meter där man har en underbar utsikt över stan. Jag har fått till vana att åka hit åtminstone en gång varje gång jag är i Sapporo för att njuta av utsikten när solen sakta går ner över stan. Naturligtvis gjorde jag det även nu, trots snö, kyla och stark blåst. Det är en särskild känsla att stå där och se ut över stan under sig samtidigt som känner hur man sakta tappar känseln i fingrarna och ansiktet.







Bäst som jag står där så upptäcker jag att paret bredvid mig pratar svenska. Det visar sig att det är en Stockholms-kille som pluggar på ett universitet i Tokyo som har fått besök av sin flickvän från sverige och nu åker de runt i Japan under hans jullov. Eftersom det var första gången de besökte Sapporo så passade jag på att ge dem lite tips om vad som kan vara intressant och ställen man kan besöka när det är lite varmare här. Ett överraskande och roligt möte. Och årets bilder på utsikten blev inte så dumma de heller.

Inga kommentarer: