måndag 26 januari 2009

I väntan på vadå?


Vår, värme, bättre tider överlag. Som ni kanske förstår så är jag inne i en period av tristess. Det är i och för sig inte så stor skillnad mot hur det brukar kännas där hemma, januari och februari är månader då jag mest väntar på att det ska bli vår.

Jag försöker komma igång med pluggandet men det är svårt att komma igång. Det blir inte direkt bättre av att det dåliga självförtroendet pekar ut att flera i klassen har börjat prata japanska riktigt bra medans jag själv tycks glömma bort allt så fort jag försöker säga nåt. Som sagt, den här tiden på året är det svårt att få humöret på topp, det tycks gälla lika mycket här som hemma.

Jag fick i alla fall ett samtal från Honda, managern på modell-byrån, i fredags. En klient behövde tydligen röster som talade olika utländska språk till nåt. Jag åkte in till kontoret och läste in en monolog som jag lyckades komma ihåg, så nu är det bara att vänta och se. Har jag tur så kanske de blev intresserade och då kanske jag kan få ihop lite extra fickpengar. Nu fick ni i alla fall se hur en av bilderna som Honda tog av mig blev.

Inga kommentarer: