lördag 17 januari 2009

Ny termin, nya vänner.




Jag har inte skrivit nåt på ett tag eftersom skolan började i onsdags. Har man vart ledig i tre veckor så tar det lite tid innan man kommer in i rytmen igen. Naturligtvis har det börjat en del nytt folk också, givetvis en hel del svenskar för vilka det här är första terminen. De två på bilden är Rose som är från Mongoliet men låter som hon kommer från norra england och vad-han-nu-heter-för-nåt (eftersom jag har glömt hans namn så får jag fråga på måndag) som kommer från Göteborg. Jag hängde med de här två och några andra elever för att käka lunch efter skolan i torsdags och det var riktigt trevligt att lära känna lite nytt folk. Det visade sig att Rose tydligen har jobbat som modell och hennes manager i Tokyo hade fixat en audition åt henne på fredagen. I samma mening säger hon sen, "häng med vetja, ni kan ju registrera er hos agenturen så kanske ni också kan få jobb."


Sagt och gjort, vi två följde med henne på audition och fick träffa hennes manager, en riktigt trevlig kille som dessutom hade varit i Stockholm över julhelgen. Efter Roses audition så följde vi med till agenturen, registrerade oss och sen vi gick till Roppongi Hills för att ta lite prov foton. Det var både kul och intressant att posera inför kameran och vi ska göra om det nån gång nästa vecka men då ta med lite olika kläder för att se vilka stilar som kan passa. Sen är det bara att vänta och se om nån skulle vara intresserad av bilder på mig. I vilket fall som helst så var det ett intressant sätt att spendera en eftermiddag på och jag har fått lite nya vänner på köpet.

Inga kommentarer: