fredag 19 december 2008

Avslutningsfest!




Så var det då dags! Skolfest som avslutning på terminen, med mat, dricka och dräkter. Japp, temat för festen var att man skulle ha på sig nåt i silver om man gillar katter och nåt i guld om man gillar hundar. På Don Quijote (en butik jag kommer berätta mer om senare) hittade jag en silverfärgad buddha-mask som jag köpte med och en kompis som går eftermiddags klassen klädde ut sig till robotkatten Doraemon, som alla japanska barn har växt upp med eftersom det har gjorts högvis med tecknade filmer om hans äventyr. Det här visade sig vara ett lyckokast, massor av folk tyckte vi var riktigt häftiga. Doraemon hade flera japanska tjejer efter sig som tyckte han var urgullig och en ölpimplande svensk Buddha är ju alltid kul. Dessutom vann jag på bingon som de körde senare på kvällen. På bilden kan ni se mig med mitt pris, en minitermos.


Som sagt, massor av folk tog bild på mig i min mask men själv så missade jag det. Tja, sånt händer. Men nu så har jag lite bråttom eftersom nästa anhalt är Sapporo. God Jul på er!

Inga kommentarer: