tisdag 9 december 2008

Lunchdags.

På samma gata som skolan ligger finns det en uppsjö av restauranger, alla väldigt billiga. Flera av oss har fastnat för en indisk restaurang som serverar en kanongod lunch-curry. Några stycken av oss går dit åtminstone en gång i veckan och idag fick vi en extra show som överraskning. Chefen var nämligen på besök och eftersom det redan var en del folk där plus att vi 10 hungriga studenter också kom in så hade de svårt att hinna med. Chefen hjälpte till bäst han kunde när han inte var upptagen med att skälla ut sin personal mitt framför oss alla. Han använde en blandning av japanska, engelska och nåt indiskt språk tror jag men vi behövde inte förstå orden för att veta ungefär vad han sa till sina stackars underlydande.
När vi fick vår mat så bad han oss om ursäkt för att hans personal är såna klantskallar att de inte är bättre förberedda för lunchrusningen. Själv tyckte jag curryn smakade lika god som alltid och jag hade inte särskilt bråttom så mig gjorde det inget.

Inga kommentarer: