fredag 12 december 2008

Kvällspromenader.




Sen jag flyttade in här i Shimoigusa har jag börjat få som vana att ta promenader när skymningen faller. Vid den här tiden på året är det nånstans mellan kl 16.00 och 17.00, och det går snabbt innan det blir mörkt. Åt ena hållet så slutar kanalen i en park, åt andra hållet så fortsätter den, jag vet inte hur långt. Än så länge har jag inte tagit mig tid att följa den till slutet.


Den här veckan har vi dessutom haft 2 småprov, i torsdags ett lyssnarprov (som jag inte är så säker på att jag klarade särskilt bra) och idag så hade vi en kort intervju med vår lärare. Vi blev intervjuade en och en, antagligen för att se hur våra språk-kunskaper har utvecklats. Jag var rätt nervös innan men det gick bättre än väntat, speciellt när jag började prata om min hobby. Jag är nämligen inte bara en stor serie-älskare (vilket naturligtvis inkluderar manga) jag hållet även på med reenactment och är med i ett vikingasällskap. Jag hade med en bok om det här och Hirai-sensei blev så fascinerad att hon fick låna den till nästa vecka. Jag antar att jag är lite mer exotisk än jag trodde.

Inga kommentarer: