lördag 30 maj 2009

Och regnet det bara öser ner...

Nu är regnperioden här, det har jag definitivt fått bevisat idag. Det har regnar en del de senaste dagarna och när jag idag tog en promenad längs kanalen så överraskades jag av ett rejält skyfall. Som tur var hade jag paraplyet med mig men det spelade ingen roll, jag blev dyngsur i alla fall. Det var häftigt att uppleva hur snabbt ett sånt här oväder kommer och hur mycket regn som faktiskt faller. Jag kunde se hur vattnet i kanalen steg och det var nästan lite skrämmande att se hur snabbt det gick. Sånt här väder ska vi alltså ha de närmaste veckorna framöver så det är bara att vänja sig. Därefter ska den fruktade Tokyo sommaren börja med hetta och luftfuktighet som kan knäcka de flesta. Enligt Kawakita sensei så om man lyckas överleva sommarhettan i Tokyo så klarar man det mesta. Ska bli intressant att se hur man klarar av det.

Inga kommentarer: