onsdag 20 maj 2009

Den tiden på året igen.







Jag antar att alla som läser det här har lämnat in sin deklaration i tid. Det har tyvärr inte jag. Först så skickar skatteverket ut deklarationen för sent och sen börjar krånglet. I måndags satt jag och en av mina bröder via internet-kontakt och försökte fixa det hela i tid. Om det blev inlämnat före kl 7.00 på morgonen i Japan så var det okej. Det smidigaste verkade vara att deklarera via nätet men då visade det sig att det enda sättet som jag kan få ett BankID i handelsbanken (där jag är kund) är att besöka det personligen. Det är lite svårt när jag befinner mig i Japan. Till sist var vi helt enkelt tvungna att ta den trögaste metoden, han skickar deklarationspappren till mig, jag fyller i dem och skickar dem till skatteverket i Sverige. Så vitt jag förstår det så kommer jag nog åka på böter för det här så jag får helt enkelt hoppas att det inte blir alltför saftigt. Jag har inte tagit mer bilder sen helgen så ni får nöja er med ett par bilder av området där jag bor. Först en bild av hur lägenheten ser ut från utsidan. Till höger finns veterinär kliniken och till vänster, bakom busken, finns dörren till min lägenhet. De andra bilderna är från kanalen som går alldeles intill huset där jag bor.

Inga kommentarer: