söndag 24 maj 2009

Varning för sjukdom.

I fredags så hade vi informationsdag vad gäller influensan. Jag vet inte vad de säger på nyheterna därhemma men här börjar de bli riktigt nervösa. Influensan har kommit till Tokyo och vi blev informerade hur vi ska göra för att se till att den inte sprids vidare som att tvätta händerna, bära ansikts-mask i folkmassor med mera. Jag vet inte riktigt hur mycket man ska ta det här på allvar. Hemma så vet man ju att sånt här snabbt passerar förbi men nu är jag i en annan del av världen och det kanske är dags att det på allvar. Vi har fått reda på att influensan i sig själv inte är så farlig men risken är att om den sprids vidare så kan den utvecklas till nånting farligt. Vi får väl se, jag funderar faktiskt på att köpa mig en ansiktsmask, om inte annat så för att det kan vara kul att pröva.

Inga kommentarer: