söndag 24 maj 2009

Besök på sake bryggeri.






































































































































































































































































































































Med sjukdoms varningar ringande i öronen och dessutom ett prov som jag måste göra om på söndagen (vi hade prov för en vecka sen och jag misslyckades med både kanjin och grammatiken) så var det återigen dags för skolaktivitet. Den här gången besökte vi ett sake bryggeri i utkanten av Tokyo. Till min förvåning upptäckte jag att man åkte dit på en tåglinje som går förbi min station. Eftersom det bara tog ungefär en timme att ta sig dit så kommer jag nog åka dit igen. Vi var med på en guidad tur i bryggeriet och det var enbart japanska som talades. Jag börjar kunna begripa japanska när folk talar långsamt men i normal hastighet kan det vara svårt att hänga med. Som ni kan se på bilderna så låg bryggeriet med tillhörande restaurang vid en flod och man hade mycket vacker utsikt. Efter turen kunde man för en liten slant provsmaka olika sorters sake som de tillverkade. Jättegott, jag kommer verkligen sakna sake när jag kommer tillbaks till sverige igen. Det verkar som att det nästan alltid är samma människor som går på de här aktiviteterna, jag vet inte om de andra inte har råd eller gör annat som de tycker är kul. Det är synd för de missar verkligen nåt. Efter att ha druckit några koppar så fick jag reda på att man kunde gå längs med floden för att komma till nästa tågstation på linjen. Lät som en kul ide och jag tänkte att jag kanske kunde ta lite bra bilder på vägen innan jag åkte hem. Hur bra de blev får ni själva bedöma.

Inga kommentarer: