söndag 17 maj 2009

Matsuri i Asakusa.

Sedan jag var på matsuri (en slags festival som brukar hållas kring lokala tempel) i höstas så har jag velat gå på det igen och igår fick jag chansen. En av de största festivalerna hålls i Asakusa vid den här tiden på året. Jag lyckades få med mig två kompisar också, Jonatan som går i klassen bredvid och hans kompis Daniel som hälsar på här. Det var rätt kul att se de portabla helgedomarna bäras omkring längs med gatorna och de flesta tyckte det var kul att utlänningar var så nyfikna. Därför fick vi hjälp med att ta fotot på oss och från höger så är det jag, Daniel och Jonatan. Vi fortsatte in på tempelområdet och försåg med lite käk. Jag köpte på mig en bakad potatis med smör och hamnade nästan i extas. Gudars, vad jag saknar västerländsk käk! Efter att ha gått runt lite påpekade Daniel att det verkade som ett par tjejer hade följt efter oss och varje gång vi tittade åt deras håll satte de igång och fnittrade. Daniel bröt isen med att fråga om de kunde engelska och sen fick jag och Jonatan använda de språkkunskaper vi lyckats läsa på oss. Det vart en rätt intressant men hackig dialog men jag tror faktiskt att jag börjar kunna lite. Jonatan fick i alla fall numret till en av tjejerna så får vi se om det leder nån vart. Vid det här laget hade det börjat bli kväll, mörker och duggregn så vi beslöt oss för att gå därifrån. Men kvällen var ännu inte över.
Okej, det här är underligt. I morse stoppade jag in bilderna jag tog igår på datorn men nu verkar datorn inte klara av hitta dem. Jag får väl hoppas att de kommer senare så får jag helt enkelt stoppa in dem senare.

Inga kommentarer: