fredag 5 juni 2009

Glöm bort bekymmer, sorger och besvär...







Det har varit en tung vecka som jag har ägnat åt att brottas med min ångest över att inte hinna med att lära mig i den takt som de flesta andra i klassen. Jag känner mig trög och dum vilket inte precis gör det lättare att plugga. Vår lärare har i alla fall förklarat vilka delar som bör komma på provet så jag kan vara lite förberedd. För att få lite annat att tänka på så gick jag och ordnade biljett till Sapporo som jag ska åka till under sommarlovet i augusti. Jag visste att det är ett populärt resemål under sommaren men jag blev ändå överraskad när tur och retur biljetten kostade nästan dubbelt så mycket mot när jag var där i vintras. Nå, det får helt enkelt gå på ett eller annat sätt.



Jag brukar skriva upp mig på de olika aktiviteter som skolan ordnar och igår så var det bowling. Rätt bra timing eftersom jag verkligen behövde muntra upp mig. Vi delade upp oss på tre lag, i mitt lag var vi två killar och tre tjejer, och sen satte vi igång. Vi höll bara på i två timmar men det var verkligen kul. Efteråt så gick vi allihop på izakaya och åt god mat och drack öl och pratade. Jag insåg att jag inte var den ende med plugg-ångest och dessutom att det var rätt många som kommit hit på grund av sitt intresse för manga och anime. Jag kunde ge dem lite tips om vad som kan vara intressant att se i Tokyo och det uppskattades. Jag brukar inte bowla särskilt ofta men det var roligt att pröva på och ja, det är jag som är på den nedersta bilden.

Inga kommentarer: