måndag 22 juni 2009

Besök på tunnelbane museet.




























































































Igår så förstod jag verkligen varför den här tiden på året kallas för regnperiod. Det var varmt, fuktigt, grått och regnet strilade ner hela dagen. Perfekt väder för inomhus aktiviteter som att gå på museum. Jag har nu jobbat ett antal år i Stockholm lokaltrafik, först i tunnelbanan och numer på spårvagnen. Trots att jag jobbar med tåg så är jag inte så särskilt intresserad av dem men det är flera på min arbetsplats som är det så det här inlägget tillägnas er. Om ni skulle befinna er i Tokyo och vill åka dit så är det rätt lätt. Ta bara Tozai linjen (tunnelbana) och gå av vid stationen Kasai. Gå ut huvudingången så ligger det tvärs över gatan. Ni kan ta en titt på deras hemsida här, men den är tyvärr enbart på japanska. Det finns ett annat, större museum här i stan som handlar om tågens och järnvägens historia i Japan och förhoppningsvis ska jag kunna hinna besöka det under veckan. Eftersom det här vädret verkar hålla i sig och jag inte har fått mina CSN pengar än så är det såna här billiga nöjen jag får ägna mig åt för att underhålla mig själv just nu.

Inga kommentarer: