tisdag 23 juni 2009

Ha den äran på födelsedagen, Mafumi-chan.




Efter solsken och jätterobotar så var det dags att äta lunch med Mafumi. Som födelsedags present hade jag köpt med mig den japanska översättningen av den första boken i den svenska deckar trilogin "Millenium-trilogin". Jag är väl en av de få svenskar som inte har läst de böckerna än men den sägs vara bra så jag hoppas Mafumi gillar den. Det blev en italiensk restaurang med mycket god pasta som vi gick till och sen pratade vi om allt möjligt på engelska och lite japanska. Hon vill hemskt gärna komma och hälsa på oss i sverige en sommar men semester möjligheterna i japan är rejält begränsade. Om skulle hälsa på under sommaren kan hon bara stanna ett par dagar för mer semester än så får hon inte. Om hon däremot åker över under Golden Week, som är i maj, så kan hon vara ledig en hel vecka, så kanske är ett besök på vårkanten det bästa alternativet. Hur som helst var det roligt att träffa henne igen, min japanska lillasyster. Det verkar dessutom som jag håller på att ta över pappas vana att fotografera maten innan jag äter den.

Inga kommentarer: