fredag 20 mars 2009

Undantaget som bekräftar regeln.


Märklig vecka. Jag har de senaste veckorna varit lite orolig över när nästa sändning pengar egentligen skulle komma. Enligt CSN skulle de komma en bra bit in i april vilket verkade rätt konstigt eftersom det skulle bli en stor tidslucka mellan den senaste insättningen och den kommande. Efter att ha pratat med de elever som redan har pluggat här ett år så har de alla försäkrat mig att man alltid får pengarna innan månadsskiftet så då blev jag lugnad på den fronten. Så i måndags fick mycket riktigt alla svenska elever sina pengar från CSN. Alla utom jag.

Det är nämligen så att de har bestämt att jag ska inte få mina pengar förrän 9:e april så det blir till att leva snålt ett par veckor framöver.

Varken jag eller nån annan här kan förstå riktigt varför det är så här, kanske har de helt enkelt utsett mig till att bli undantaget som bekräftar regeln.

Den bifogade bilden är från ett tempel i närheten av skolan som vi besökte häromdagen.

Inga kommentarer: