söndag 15 mars 2009

Mafumi-chan!




Och nästa punkt på schemat var att träffa min lillasyster Mafumi. Nu är det så att hon faktiskt inte är min lillasyster men hon var den första av de fyra tjejer som bodde som utbytesstudenter hos mina föräldrar för ett antal år sedan och det är nåt särskilt med Mafumi.


Det var både stormigt och kallt igår när jag mötte Mafumi och hennes kompis vid Kaminarimon gate, alldeles utanför Asakusa. Det var ett par sedan vi senast sågs så det var ett kärt återseende. Hon blev rejält överraskad av min japanska och jag fick så mycket komplimanger att jag börjar bli övertygad om att enda orsaken till att det går långsamt med pluggandet är mitt dåliga självförtroende. Så fort som jag sitter och pratar med en vän så slappnar jag av och orden har lättare att komma fram.


Vi gick alla tre och fikade på ett klassiskt japanskt cafe där vi beställde in grönt te och sötpotatis som snacks. Lite gammalmodigt och rätt intressant. Det blev en del prat om när mina föräldrar ska komma över och när vi ska träffas allihop. Hon är i alla fall ledig de dagar som de är i Tokyo så hon kan träffa mina föräldrar igen.


Så, i lördags lärde jag mig göra sobanudlar och jag träffade en vän jag inte sett på länge. Det var långt ifrån en tråkig dag.

Inga kommentarer: