söndag 29 mars 2009

Första halvlek över.


I fredags var det sista dagen på vinterterminen och vi har nu en veckas vårlov. Det här innebar tyvärr också att vi sa adjö till två av våra medlemmar i klassen som nu åker hem. De är Daniel, från sverige, och Lisa från schweiz. De ville bara studera ett halvår och nu är den tiden slut och det är dags att åka hem. Det kommer kännas konstigt att inte ha dem i klassen längre.

Det känns för övrigt konstigt att tänka på att jag redan har varit här ett halvår. När jag har pratat med folk som har varit här längre än jag så har de alltid beskrivit hur snabbt tiden har gått, jag misstänker att jag kommer känna likadant när jag kommer in i september.

Jag kommer verkligen att sakna Lisa och Daniel men Daniel bor i Stockholm, liksom jag, så vi kommer träffas igen. Jag vet inte om jag kommer att träffa Lisa igen.

Vi firade i alla fall av dem med att gå på Yakki-Nikku och äta kött och dricka öl och avslutade med karaoke. Eftersom jag fortfarande väntar på pengar från CSN så var jag tvungen att stå över det sista men eftersom jag ville fira av dem så spenderade jag pengar jag egentligen inte har råd med på restaurangen. Det är så förbannat irriterande att behöva vänta tre veckor längre än de andra studenterna på mina pengar men nu är det bara tio dagar kvar.

Inga kommentarer: