torsdag 12 mars 2009

My best friend is a supermodel!


Eller, nja, kanske inte men hon extraknäcker som modell.

Det har varit en hård vecka. Jag har haft sömnproblem ett par nätter och när lyckas få sömn så är jag dan efter istället så överspänd att jag inte kan slappna. I den här vevan så passade Rose på att bjuda in mig på ett party som hon skulle gå på där temat var "White Day". Jag får göra en utvikning här för att förklara det hela. På alla hjärtans dag så är det tradition att tjejerna ger choklad till den kille hon gillar, eventuellt killkompisar men på White Day, 14:e mars, så ska killarna ge choklad till tjejerna. Själv så är jag övertygad om att det hela är en konspiration av choklad industrin i Japan för att dra in så mycket pengar som möjligt.

Hur som helst, det var kul. Jag behövde verkligen komma ut och träffa folk efter att ha suttit och nästan enbert pluggat de senaste månaderna. Jag lyckades prata med en del folk och jag kunde använda lite av den japanska jag hittills lärt mig. Det blev en del öl vilket tyvärr slog tillbaka idag. Vi hade nämligen återigen Free Talk då japaner får komma hit och prata med oss. Eftersom jag var upptagen med att hålla mig vaken och kämpa mot bakfyllan så glömde jag i stort sett allt jag lärt mig. Jag fick sitta där och försöka få fram det lilla jag kom ihåg samtidigt som kände mig dummare och dummare. Jag hade i alla fall Hassan som stöd så jag lyckades prata lite grann i alla fall. Så i fortsättningen, ta det lugnt med drickat på vardag-kvällar.

Om ett par timmar ska jag dessutom ut igen för ett farväl party eftersom en av tjejerna i vår klass ska åka hem till Korea imorgon. Dessutom ska jag imorgon på en skolaktivitet och lära mig göra sobanudlar och på eftermiddagen ska jag träffa Mafumi, en av våra före detta utbytesstudenter. Om jag inte har dött av utmattning efter allt det här så får ni reda på hur det gick senare.

Inga kommentarer: