tisdag 24 mars 2009

Ja må jag leva...




Ja, så kan det se ut när man försöker ta ett självporträtt med kameran, skrämmande eller hur. Jag hade tänkt få med bakelsen jag köpt men den fick hamna på separat bild. Det är nämligen min födelsedag idag. Ja, idag så är jag officiellt 41 år gammal. Tyvärr så är det sista veckan på terminen och det var prov idag och vi har prov i morgon så den där chokladbakelsen är ungefär det firande som jag har kunnat ägna mig åt.


Men räds icke, under den här veckan börjar körsbärsträden i Tokyo att blomma så blir det bara fint väder så blir det till att fira hanami. Hanami betyder helt enkelt att man sitter och tittar på körsblommorna, det definitiva tecknet på att våren är här. Men man kan ju inte göra det utan lite förstärkning, så folk brukar dricka sig fulla som svin under träden och jag kommer förhoppningsvis vara en av dem.


Det känns på nåt sätt passande att min födelsedag infaller med vårens ankomst.


Så, tillbaks till verkligheten, imorgon har jag grammatik-prov, blä.

Inga kommentarer: