söndag 13 september 2009

Tre veckor kvar och nedräkningen fortsätter.





Veckan har bara rusat förbi, det känns nästan som timmarna går lika snabbt som minuter den här sista tiden. Bortsett från att plugga så har jag börjat gå igenom och packa saker i lådor för att skickas hem, första lådan åkte iväg i torsdags. En del saker slänger man, annat som går att använda tänkte jag ta med till skolan så de kan sälja det på den basar de brukar ha i början på terminen. En del saker ger man helt enkelt bort, som min radio som jag köpte här för att spela CD-skivor, den får Jonathan ta över och glad för det blev han. Jag känner att jag längtar hem nu när det börjar närma sig, det ska bli kul att få träffa alla man känner, det ska bli skönt med en någorlunda ordnad ekonomi med fast lön igen och det ska bli kul att kunna använda en dator som man kan göra lite mer med än med gamlingen jag använt under året. Det jag tror jag ser allra mest fram mot nu är kunna sträcka på mig utan att slå i huvud, axlar och annat. Det här landet är inte gjort för långa människor.
Naturligtvis finns det mycket jag kommer att sakna här, maten, folket, känslan av att bo i en riktig storstad. Men Tokyo känns ibland lite väl trångt, så just nu ser jag fram mot att få komma tillbaks till småstaden Stockholm. Visst, jag har den mörka, kalla och deprimerande årstiden framför mig men jag tror knappast att jag kommer ha tid att bli deppig. Jag har massvis med anime att ladda ner som jag har missat under året plus en massa biofilmer som jag har missat, så jag har lite att ta igen. Till detta så kommer att jag och brorsan ska åka till Finland i december för att göra JLPT(Japanese Language Proficency Test) så jag ska defintivt hålla igång pluggandet när jag kommer hem. Även fast det här året snart är slut så lär jag knappast ha det tråkigt när jag kommer hem. Lite blandade bilder idag; en bild på mig från i vintras, skymning över kanalen bredvid mitt hus, favoriträtten ramen på en uteservering och solnedgång över tågstationen.

Inga kommentarer: