fredag 18 september 2009

...följt av en promenad i parken.











Eftersom det var så fint väder så beslöt jag mig för att efter tempelbesöket gå till Shinjuku parken som ligger alldeles i närheten. Jag har inte varit där sen i våras då körsbärsträden blomstrade för fullt så det var kul att se hur det ser när det är täckt av grönska. Jag passade på att göra läxorna också när jag ändå var där, det är ju dessutom snart dags för det stora termins avslutningsprovet. Nästa vecka så har vi dessutom ledigt på måndag till och med onsdag så det är ett litet lov innan proven kommer igång så det blir inte bara att ha roligt, jag måste försöka stoppa in lite pluggande också. Men det är svårt att få igång entusiasmen när det är knappt det är knappt två veckor kvar till hemfärd. Jag får helt enkelt bita ihop och göra mitt bästa och hoppas att den däringa amuletten gör nån nytta. Ganbarrimasu!!

1 kommentar:

Åsa Ekström sa...

åh shinjuku koen är fin! Lite synd att man får betala för att komma in, men smakar det så kostar det!