söndag 6 september 2009

Fyra veckor kvar och nedräkningen börjar.







Det händer inte så mycket här just nu bortsett från att jag försöker koncentrera mig på skolarbetet, jag vill åtminstone försöka göra bra ifrån mig innan det hela är över. Idag ägnade jag morgonen åt att gå igenom allt det jag ska packa ihop och skicka hem men jag har ännu inte börjat själva nerpackningen. Detta beror på att jag tog mig en promenad ner till stationen efter sorterandet och upptäckte att de hade en loppmarknad längs med en av parallell gatorna på vägen till stationen. Man kunde köpa grillspett med allt möjligt grillat plus, naturligtvis, alla möjliga former av alkohol. Så jag satte mig ner vid ett bord, tog mig ett glas vin och började prata med en äldre man bredvid mig. Det blev ett trevligt samtal där han bland annat visade bilder på sig när han var mycket yngre och reste i Europa. Han tyckte även det var kul att jag var så förtjust i japansk sprit, för jag passade på att mig en mugg sake också. Och mitt under allt det här så insåg jag plötsligt att jag kan faktiskt tala japanska. Kanske inte tillräckligt för att hålla ett föredrag om kvantfysik men jag kan göra mig någorlunda förstådd. När jag sen kom hem så hade jag hällt i mig vin, cider, sake och som avslutning, en flaska öl och jag kände att jag inte riktigt orkade med att börja packa. Jag får helt enkelt ta det under veckan.

Inga kommentarer: