måndag 9 februari 2009

SUMO!!
















På söndan var det dags för mitt livs första sumo-match. Skolan brukar arrangera alla möjliga sorters aktiviteter och den här gången vi köpa biljett till en hela dag i Tokyos sumo stadium. Man satt visserligen väldigt högt men nog tycker jag att man såg bra ändå. Jag fick sällskap med några andra från skolan och det var rätt häftigt att hänga med i matcherna. Det hela pågick från kl. 11.00 till 17.30 med de bästa matcherna på eftermiddagen.





Ett av de roligare inslagen var när de tog upp smågrabbar från en av Tokyos internationella skolor så de stora brottarna fick lek-brottas med dem. Väldigt charmigt och kul.





Min egen favorit bland brottarna kommer jag inte ihåg namnet på men han var faktiskt inte japan utan från Ungern. Han har tydligen lyckats skapa sig en karriär som sumo-brottare i Japan och han är väldigt populär. Det speciella med honom är att han inte har särskilt mycket fett på sig men desto mera muskler. Han är en riktigt stadig bit som under en av matcherna lyfte ut sin motståndare och satte ner honom utanför ringen.





Vi var där en hel dag men timmarna rusade förbi väldigt snabbt och det var verkligen en häftig upplevelse. Vi får se om jag gör om det.

Inga kommentarer: