söndag 8 februari 2009

Ett första vårtecken.







Just nu när jag sitter och skriver det här är det mulet,kallt och ruggigt och det känns som den kallaste dagen hittills den här vintern. I lördags däremot sken solen och det var varmt nog för att man skulle kunna hoppas på att våren trots allt kommer. Jag passade på att ta en promenad längs kanalen och såg faktiskt ett träd som hade fått lite blommor. Senare på dan så träffade jag Kyle och vi hängde runt i Akihabara större delen av dan. Eftersom jag har nämt honom tidigare så tänkte jag att det var dags att folk fick se hur han ser ut.



Det roliga med Kyle är att han är en mycket större nörd än mig. Han älskar Star Wars och köper figurer från serien när han kan och även figurer från Gundam. I akihabara finns de i massor så han brukar köpa en del. Han är dessutom en stor fan av den klassiska "Fist of the Northstar" och är ni gammal nog att komma ihåg animeversionen av den, som var något av det våldsammaste jag hade sett när jag såg den första gången, så kan ni förstå vilka nostalgi känslor det väcker.



Han har bott här i Tokyo i 4 år och är rätt duktig på japanska och en hejare på att hitta bra restauranger. En kul kompis helt enkelt.

Inga kommentarer: