söndag 1 februari 2009

FESTEEEN!!!




Så var det dags igen, det traditionsenliga partyt med lärarna på en Izakaya i Shinjuku där vi under 2 timmar får äta och dricka hur mycket vi vill. Ett alldeles utmärkt sätt att lära känna lärarna bättre. Det här partyt brukar man ha för de elever som just har börjat, men vi andra som redan har varit här ett tag är också välkomna. Det här gången ingick dessutom karaoke och jag kan ju säga det att det här med att svenska skulle vara blyga tycks vara en myt. Det var nästan så att det blev en strid om mikrofonerna. Minnesvärda ögonblick var en koreansk tjej som sjöng som en professionell rocksångerska samt Gorka (rutiga skjortan på undre bilden) som sjöng öppningssången till tv-animen "Dragonball", på baskiska.


Själv så prövade jag på att sjunga "Show must go on" av Queen, tills jag kom ihåg att jag har en rejäl basröst så jag får nog sjunga nåt annat.


Efter att våra 2 timmar var slut så vacklade vi vidare till ett annat karaoke ställe inrett som en grotta. Där fortsatte vi att fortsätta sjunga och dricka tills vi inte orkade mer och åkte hem. Lördagen spenderade jag med att vara bakfull.


Förresten, vi fick det också defintivt bekräftat i fredags. Av alla utländska elever på skolan så är de som har det sämst ekonomiskt ställt från (trumvirvel, tack), SVERIGE.


Nä, jag var inte heller speciellt överraskad.

Inga kommentarer: