fredag 13 februari 2009

Jasons återkomst.

Igår eftermiddag så höll jag som bäst på med att göra i ordning mat när Kyle ringer upp. Det visar sig nämligen att remaken av "Friday the 13th" ska ha premiär fredagen den trettonde även i japan. Japan är känt för att ha sina premiärer på västerländska filmer ett antal månader efter resten av världen så det kom som en överraskning.
I vilket fall som helst, skulle jag vilja hänga med och se filmen? Om jag ville se filmen? Skiter björnar i skogen? Jag försöker visserligen leva på en budget men ibland måste man få unna sig nåt.
Jag följde med och det var ett härligt återseende av mitt favoritmonster sen tonårstiden. Jag kommer fortfarande ihåg 80-talet då det kom en ny "Fredagen den 13:e" film om året som alltid blev totalt sönderklippt av den tidens filmcensur. Den här nyinspelningen var ett väldigt underhållande återseende av de filmklicheer som hörde till serien, nämligen massor av sex och våld. Det finns många sätt att ha ihjäl folk på med en enkel machete.
Dessutom hade jag tidigare på dagen fått ett paket från Masae från Sapporo. Det innehöll två små paket med choklad. Det är nämligen alla hjärtans dag idag och chokladindustrin gör sitt bästa för att få folk att köpa så mycket choklad som möjligt till darling. Choklad är något som jag verkligen saknar med sverige, den verkligt goda mörka chokladen är nämligen inte speciellt billig eftersom den importeras.
Så, då har jag prövat på bio i Japan. Nästa gång jag sätter mig i en biosalong här kommer vara nån gång efter 28/3 då den av mig och många andra efterlängtade premiären på filmatiseringen av Alan Moores serieroman "WATCHMEN" har japan premiär. Halleluja mina vänner, halleluja.
Som grädde på moset så gifter sig dessutom min lillebror Jesper idag, mer om det senare.

Inga kommentarer: