söndag 22 februari 2009

Bråttom, bråttom.
























































Mycket att göra den här veckan. I onsdags hade vi mitt termins prov så dagarna innan gjorde jag i stort sett inget annat än pluggade. Det hjälpte tyvärr inte så mycket, för att få godkänt skulle man ha minst 70 % rätt och jag hade 59. Jag får helt enkelt ta i bättre på sluttermins provet, det är den som är viktigast.










Efter detta så har vi arbetat med vårt nästa uppdrag nämligen att skriva ett kort tal som vi ska hålla för klassen och sen ska det vara speech-contest fredagen 6: mars. För att göra det lättare för oss så har vi fått ett ämne att tala om nämligen ett kanji tecken som uttalas på samma sätt som skolans namn: kai. Det finns ett gäng av dem men jag valde det som betyder möte och jag har skrivit ett mycket kort tal som jag idag har ägnat åt att översätta till japanska.










I fredags hade jag lite filmkväll här med en kompis som kom över. Han tog med sig sin laptop fylld med filmer och sen vart det film och öl för resten av natten. Lördagen gjorde jag inte så mycket på än att vara bakfull.










Idag däremot tog jag en lång promenad för att se mig omkring i grannskapet med hjälp av en karta som jag fått på ward-office. Som ni kan se på bilderna så hittade jag rätt mycket, ett tempel och en liten sjö som är förbunden med en kanal. Några av träden har börjat blomma så smått och så länge solen är uppe så känns det att det långsamt börjar bli varmt. Bara en vecka kvar av februari, sen är vi inne i mars och det är tydligen då som våren börjar komma till stan.

Inga kommentarer: