torsdag 13 november 2008

Sista dagen i Nerima.











Okej, provet är avklarat och det känns inte som det var så särskilt svårt men jag får väl reda på måndag hur det faktiskt. Ikväll är sista kvällen i Nerima och imorgon ska jag börja flytta in mina saker i nya lägenheten i Shimoigusa. Det betyder att ikväll blir det packande som gäller. Det betyder också inget internet på ett tag. De har internet där jag ska flytta, 3G, så det krävs nån installation med hjälp av en cd-skiva med information. Alla som känner mig vet hur nojig jag är när det gäller datorer och elektronik så jag är osäker om jag ska kunna fixa det här själv. Jag ska fråga Kyle om han kan hänga med och visa hur det går till. Om inte annat så kan jag ju alltid ta med datorn till plugget och hålla bloggen igång där.




Det känns nästan lite sorgset att lämna Nerima nu när jag har börjat lära känna området. Huset jag bor i ligger längs med en väldigt mysig shoppinggata där flera butiker är öppna på kvällarna och det alltid finns folk som går omkring. Jag har ju också lärt känna några av de som bor här men det verkar som flera av dem kommer att ge sig av åt olika håll så jag är inte den ende som lämnar Nerima bakom mig. Bilderna som finns med på dagens inlägg är i alla fall tagna längs gatan, jag hoppas att ni gillar dem.




Imorgon är det Shimoigusa som gäller, jag ser verkligen fram mot att lära känna det området. För övrigt så märker man att hösten definitivt har kommit, löven börjar få färg och det är kallare på morgnarna. Nåt som är mer otrevligt är att yenen stiger igen, vi får hoppas att den håller sig lite lugnare jämfört med senast.

Inga kommentarer: