söndag 9 november 2008

Mat, massor av mat.







Jag har sen jag flyttade hit för ca 2 veckor sen till min egen förvåning lärt känna några av mina rumsgrannar rätt väl. Kyle från kalifornien är väl den som jag har roligast med eftersom vi båda två är lika stora nördar. Sen har vi Maranda från spanien som joggar varje morgon och som tycker om att laga spansk mat och Sarah från kanada. Maranda har släpat med sig en massa käk hemifrån så hon inte ska få abstinens under sin hittills 2 månader långa vistelse här.



Nu i veckan ska hennes pojkvän komma över och om ett par veckor ska hon åka hem. Så vad gör man då med all mat som finns kvar? Man ordnar naturligtvis till en liten fest!



På lördag eftermiddagen trängdes vi alla i det lilla köket och hjälpte till med maten. Först blev det tapas och sedan blev det en rejäl paella. Till detta hade vi en del öl och dessutom 2 flaskor rödvin som jag och Kyle hade fixat. Jag tog australiensiskt och Kyle tog franskt. Till detta såg vi på film på Kyles lilla dvd som vi kopplade till tv'n. Det blev "Transporter", en rätt underhållande fransk actionfilm och "Royal Tenenbaums", en film jag velat se länge och som jag nu anser är ett mästerverk. Den filmen måste jag ha!



Jag tror vi drog oss tillbaka vid 2-tiden, mätta och belåtna. En rätt lyckad lördag.

Inga kommentarer: