onsdag 19 november 2008

Nyinflyttad och etablerad!






















Så har man flyttat igen. Den här lördagen blev det återigen dags att bära väskor, inte särskilt roligt men nödvändigt. Det här bör bli sista gången, det här är nämligen det ställe som jag har tänkt stanna resten av mitt år här. Det tog lite tid att få igång internetet här, först försökte Michiko (Motokos mamma) och jag med gemensamma krafter att förstå hur det hela skulle fungera. Sedan ringde vi upp hennes datalärare för att få lite support via telefonen och till sist beslöt han sig för att själv komma hit och ordna saken. Vilket han gjorde efter att ha kommit hit kl 23.00 och kämpat med min något långsamma och tröga dator nån timme eller så. Jag var rätt trött dan efteråt kan jag säga.






Annars trivs jag rätt bra här. Jag bor emellan 2 tågstationer. Shimoigusa ligger 10 minuters promenad härifrån men det tar 20 minuter med tåget, inklusive ett tågbyte. Asagaya ligger 20 minuters promenadväg härifrån men tåget går direkt till skolan på knappt 10 minuter. Dessutom är det en vackrare väg, med en trädkantad alle. Det är därifrån som jag har tagit de här höstbilderna. Solnedgångsbilden togs från taket.






Som ni ser så har jag försökt ta ett par bilder av lägenheten. Den är mindre än min hemma men större än vad jag bott i hittills.

1 kommentar:

Gullweig sa...

Hej!
Härliga bilder du skickar. Hoppas du kommer att trivas i lägenheten. Vägen till skolan ser ju jättehärlig ut, där skulle man promenera.Rebecka och Simon är kvar en vecka till. Idag tog vi en promenad i ett snövackert Kärrtorp.Simon kryper numera runt i lägenheten han är överallt. Numera är lägenheten full av leksaker men Simon vill helst vara vis sladdarna, bordsduken och annat som inte är så lämpligt för honom.

Det är så fint med alla bilder och dina berättelser är så kul att få ta del av.Jag själv åker till Indien den 21 feb så du kommer att få reseberättelser från mig då.
Må så gott. Gullweig