tisdag 7 april 2009

Fredags middag.




En liten paus från blommorna. I fredags så bjöd Motokos mamma och pappa mina föräldrar och mig på middag på en liten restaurang i Nakano, två stationer från där jag bor på tåglinjen. Det är Motoko och hennes mamma som jag hyr lägenheten av här i Tokyo. Innan vi kom till restaurangen så gick vi på en promenad längs en gatorna i närheten som i två kilometer var kantad av sakuraträd. Det var en imponerande syn, särskilt eftersom allt var upplyst av rosa lyktor längs med hela vägen. Jag har än så länge inte lärt mig om jag kan ta kvällsbilder med min kamera så det blev inga bilder av blomster den här gången.


På restaurangen så fick vi äta sashimi och en hel del annat som var väldigt gott men som jag inte kommer ihåg namnet på. Men bilder tog jag! Vi blev i alla fall så pass mätta att vi hade svårt att gå därifrån. Det kan i och för sig ha att göra med mängden öl och sake som vi hällde i oss.

1 kommentar:

Unknown sa...

Nu blir mas sugen på Japansk mat. Det är jätte kul att du tar matbilder.
Dina föräldrar verkar stortrivas. Dom har skickat flera mat bilder till min mobiltelefon.
Magnus