torsdag 30 april 2009

Animations museet i Suginami.







När jag för nån månad sen var på animationsmässan så fick jag tag på en folder för ett museum alldeles i närheten av där jag bor. Eftersom det var ett museum för japansk animation så har tänkt ta mig tid nån dag för att besöka det, och idag hade jag tid. En tågstation och 15 minuters promenad härifrån låg museet, alldeles bredvid ett tempel. Det var ganska litet men välförsett, bl a hade de ett rejält bibliotek med filmer så risken är nog stor att jag kommer hänga här en del i framtiden. När jag tittade runt som bäst så fick jag ett telefonsamtal från min kompis Reiko som just nu är uppe i Hokkaido. Det var kul att få höra rösten av en vän som jag inte har sett på över ett halvår och det fick mig verkligen att inse att jag har varit nu varit borta längre än på mycket länge. Jag ska se till att hålla regelbunden kontakt tills vi kan träffas i Tokyo i augusti när hon och hennes familj kommer hit. Som sagt, det här var ett museum som är värt att besöka och som jag kommer återvända till.

Inga kommentarer: