fredag 17 april 2009

Ett lätt sting av hemlängtan.
























































I onsdags kom mina föräldrar tillbaka från Sapporo. Efter skolan hämtade jag upp dem på flygplatsen och när väskorna väl var på hotellet så letade vi reda på en bar för lite mat och öl. Det blev faktiskt en hel del öl så jag var något bakfull i skolan dan efteråt. Torsdag eftermiddagen spenderade jag också tillsammans med mina föräldrar och som ni kan se på bilderna så besökte vi återigen Shinjuku-parken. De hade mycket att berätta från Sapporo, gamla vänner som vi inte har sett på flera år som de fick träffa på nytt, resan från Tokyo till Sapporo med lokaltåg som tog 5 dagar och var mycket intressant. På den resan mot norr så fick de se delar av japanska landsbygden som många turister ofta inte har möjlighet att se.










Kl 17:30 så gick deras buss till flygplatsen och det kändes lite underligt att tänka sig att det dröjer 5 månader till innan jag får se familjen igen. Men i och för sig så märker man ju att tiden är relativ, de månader jag har varit här tycks ha rusat förbi när jag ser tillbaks på dem och när jag har kommit hem och ser tillbaks på det här året så kommer jag antagligen undra hur det gick så snabbt. Men det är då, inte nu och jag har fortfarande sommaren framför mig och mycket kvar att uppleva.

Inga kommentarer: