söndag 16 augusti 2009

Sommarlov.



I torsdags kom jag hem till Tokyo efter nästan två veckor i Sapporo. Jag hade verkligen sett fram mot att vara där under sommaren så det är synd att det blev en sån besvikelse, vilket tyvärr är mitt eget fel. Det var nämligen så att när jag skulle hämta ut pengar på automaten på 7/11 så upptäckte jag att jag helt plötsligt hade glömt koden. Jag försökte igen och kom fortfarande inte ihåg den och sen fick jag panik och försökte ett par gånger till bara för att upptäcka att jag just gjort mitt visakort värdelöst. Tack och lov så fick jag låna pengar av de jag bodde hos så jag kunde klara mig under tiden jag var där men det var knappt att jag vågade spendera några pengar eftersom jag inte hade en aning om hur lång tid det skulle ta att få ett nytt kort från sverige. Därför blev det inte så mycket skoj men däremot desto mer pluggande. Frun i familjen ville nämligen pröva mina kanji-kunskaper och när hon upptäckte att de inte var så värst bra så bestämde hon sig för att det var dags att plugga stenhårt. Så under resten av tiden i Sapporo så blev det kanji pluggande 3-4 timmar om dagen. Det var defintivt behövligt och användbart men det var knappast roligt.

1 kommentar:

Ragmop sa...

Tufft, hoppas det löser sig med kortet snart.

/Staffan ifrån Staffars