måndag 24 augusti 2009

Mera Gundam (igen?)



























Idag började skolan igen och sommarlovet är slut. Istället har nedräkningen börjat för när det hela är slut och det är dags för mig att åka hem till Sverige. Idag är det precis 6 veckor kvar. Jag vet att ni börjar bli lite trötta på den jämrans robotstatyn som de smällde upp i början av sommaren här men jag var där i lördags igen så jag hoppas ni har tålamod. I lördags var det då Gundam Expo på Big Sight, en utställning om, just det, Gundam. Den tog upp historien från den första tv-serien till den senaste, komplett med modeller av de robotar som var med samt betydligt större versioner av hjältarnas maskiner. Det fanns också en utställning om Gundam inom dataspel och de fanns spel från början av 80-talet till de allra senaste. Jag misstänker att en spelälskare hade hittat mycket att gotta sig åt där. På en annan sektion hade de tryckt upp ritningarna på den STORA versionen av Gundam och satt upp på väggarna. Rätt intressant att se hur noga de var med detaljerna. Det var knökfullt med folk hela tiden jag var där, vilket starkt stärker min misstanke att i den här delen av Asien är Gundam större än både Star Wars och Star Trek tillsammans.

Inga kommentarer: