onsdag 19 augusti 2009

Sapporos svar på skansen!











Som sagt, jag landade här på lördagen 1/8 och nåt av det första vi gjorde var att åka till History Park. Som titeln på inlägget antyder så påminner det rätt mycket om skansen men bara när det gäller byggnaderna. Man har samlat ihop hus från ca 150 år sedan upp till början av 1900-talet, vilket är den tid då Hokkaido koloniserades. Många av husen är verkligen så pass gamla medans ett par är nyare rekonstruktioner. Är man historie intresserad så är det riktigt intressant.

1 kommentar:

Ragmop sa...

En av de första sakerna jag såg i Sapporo. Vi åkte bil minns jag och jag var tvungen att vara kartläsare. Väldigt kul ställe som jag gärna skulle ha stannat längre vid. Eller åtminstone haft en unge med som tyckt det var lite kul.

En kul sak hände när vi var där och det var att de höll på att filma en tv-show där. Då helt plötsligt ville ungen inte gå därifrån.