fredag 2 oktober 2009

Vad jag gjorde i torsdags.












Efter att ha haft det sista provet i onsdags (grammatikprov, för er som vill veta) så var det dags att börja ta det lite lugnt. Därför skulle alla iväg på ett besök nånstans med sin klass. Förra terminen var det NHK-studion, den här gången Edo-Tokyo museet. Vår klass är ganska liten till att börja med och alla dök inte upp så vi var sammanlagt 5 personer som gick till museet. Jag har varit på det här museet ett par gånger tidigare men jag blir alltid lika imponerad när jag är där. Alldeles utanför tågstationen innan man kommer till museet så har vi också Tokyos stora sumo-stadium(naturligtvis har jag glömt bort vad det heter) och det var där jag gick i början av året för att se en match med folk från skolan. Hursomhelst, museet skildrar tokyos historia från dess grundande till nutid och det finns mycket att se om man gillar historia. Det bästa är om man har några timmar på sig så man kan se allting vilket vi tyvärr inte hade, men som ni kan se av bilderna så hade vi det rätt kul. På kvällen så gick jag ut och åt lite sushi tillsammans med Mafumi, sista gången på ett bra tag tyvärr. Vi pratade om hur snabbt det här året har gått, hur det snart är dags för mig att åka hem. Hon berättade också att hon tyvärr inte kommer kunna hälsa på i sverige nästa år eftersom hon håller på att leta efter ett nytt och det kommer betyda att hon får jobba rätt hårt när hon väl har börjat där. Det var roligt att träffas igen, samtidigt som det kändes rätt sorgligt att säga hejdå till henne.
Då var det bara en skoldag kvar.

Inga kommentarer: