lördag 25 juli 2009

Efter 3 veckor utan internet försmäktar jag på denna ö.















I'M BAAACK! Igår tog jag med mig min laptop till Mattias och efter att ha mekat lite med sina egna datorprylar ( samtidigt som vi tittade på Ponyo, den senaste Studio Ghibli-filmen) så fick vi äntligen igång den. Det går knappt att beskriva den glädje jag upplevde när jag kom hem och upptäckte att jodå, nu kan jag kan komma ut på internet igen och återigen skriva om vad som händer här. Eftersom det har varit ett långt uppehåll så är bilderna till det här inlägget tagna för två veckor sedan. På sista tiden så är vi tre personer som har börjat hänga med varandra på fritiden; jag, Patrizia, en student från Österrike som jag tidigare gick i samma klass med och Kazuya, en japansk universitets-student som är väldigt duktig på engelska och som tycker det är kul att hänga med utlänningar. Vi har gått ut en del på Izakaya (barer där de även serverar jättegott käk) och för två veckor sen så åkte vi ut till Odaiba för att ta en titt på Gundam-statyn. Jag har nämnt den tidigare och har även visat bilder på den men den är fortfarande väldigt imponerande. Efter detta så promenerade vi iväg till den lilla strand som finns i närheten och satte oss i en bar där vi avnjöt ett par vodka drinkar samtidigt som vi såg på solnedgången. Med palmerna runt omkring och värmen i luften så kunde man nästan låtsas att man var på en söderhavsö och inte i en av världens största städer. Efter att det blev mörkt så tog vi oss återigen till en Izakaya där vi åt och drack tills vi var mer är nöjda och åkte hem.
P.S. Den översta bilden har blivit en av mina absoluta favoritbilder hittills som jag har tagit här i Tokyo.

Inga kommentarer: